مقاله درمورد مبانی علم جغرافیا
دو شنبه 20 شهريور 1396 ساعت 1:7 | بازدید : 325 | نویسنده : میلاد | ( نظرات )
مبانی علم جغرافیا

مبانی علم جغرافیا

با آنکه جغرافیا نیز مانند اکثر علومی که بشر را
در طول تاریخ زندگی وی بر روی کره زمین کمک
و هدایت کرده اند، روندی پرنوسان را پشت سر گذاشته
و تا کنون که دوره شکوفائی آن است و به جامعه جهانی
خدمات ارزنده ای کرده است هنوز تعریف واحدی که
مورد قبول محقیقی و اهل فن باشد از ان نشده است.

لازم به ذکر است که انسان از آغاز پیدایش و حرکت
در جهات مختلف و بدنبال اهدافی که منجر به سیر کردن
شکم و پناه جستن در تأمین ها جهت حفظ و حراست
از پدیده های مختلف جغرافیائی و یا همه همنوعان
و موجودات مزاحم می شده است به صورتی خطری
و یا ناآگاهانه از جغرافیا مدد گرفته و در پناه عوامل
لامتجزای آن آرام گرفته است . بنابر این بهره گیری از
جغرافیا سابقه ای طولانی دارد، لاکن تا پیش از پی
بردن به یاد گیری سواد و ایجاد فرهنگ مکتوب ، آثاری
که نشان دهد انسان چگونه از دانش جغرافیا بهره
می گرفته است بصورت منظم و متوالی در دست نیست.

با آنکه کارهای نوشته شده جغرافیائی در تمدنهای
گذشته :‌یونان، روم، مصر، چین، بین النهرین، هند و
ایران در قالب لوح های گلی یا حکاکی برروی سنگها
و کتابت بروی پا پیروس انجام می شده است، با
اینحال غالب اصطلاحات جغرافیائی ما بخاطر ارتباطات
فرهنگی با کشورهای مغرب زمین از آنچه یونانیان انجام
داده اند، نثات گرفته است. با این وجود تا گذشته ای نه
چندان دور، جغرافیا را علمی توصیفی می دانستند
و در صورت نیاز به آمار و اطلاعات برای وصف آنچه می نوشتند
و یا می خواستند به نمایش در آورند، وقتی با شکل روبرو
می شدند جای آن را خالی می گذاشتند، اما در اکثر موارد
توصیفاتی که از یک مکان یا گروهی از انسانها
می شد، ‌مبتنی بر مشاهده و تجربه بود.

غالب نوشته های توصیفی جغرافیا متعلق به دوره
کلاسیک جغرافیای یونان می باشد. بنابراین قرن
سوم قبل از میلاد هیچ یک از کسانی که به کسب
دانش جغرافیا پرداخته بودند اصطلاحی برای آن
ابداع نکردند . در این قرن اولین گام مهم توسط
اراتوستن Eratosthenes  از اهالی اسکندریه
در قلمرو جغرافیا برداشته شد.

اراتستن در سایه تجارت و دانشی که در مورد
زمین کسب کرده بود، محاسبات دقیق و قابل
ملاحظه ای از ابعاد آن استخراج و در یک کارگاه
توصیفی از زمین اصطلاح Geagraphica  را بر آن نهاد.

 

تعدادصفحات : ۱۲۱
حجم فایل : ۴۶۱kb
فرمت فایل : word

مبانی علم جغرافیا

 

 

دانلود با لینک مستقیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تحقیق درمورد مدیریت بحرانهای صنعت گردشگری
دو شنبه 20 شهريور 1396 ساعت 1:5 | بازدید : 295 | نویسنده : میلاد | ( نظرات )
گردشگری

گردشگری

مدیریت بحرانهای صنعت گردشگری: تحلیل GGE از حادثه ۱۱ سپتامبر

شواهد زیادی وجود دارد که کاهش تقاضای ناگهانی
و غیرمنتظره ای در صنعت گردشگری یک یا چند کشور
به وجود می آید. سیاست گذاران با وضعی خطرناک
مواجه شده اند بدین ترتیب که چگونه می توانند
چنین بحرانهایی را در غیاب تحقیقات تأثیرات مربوطه
واکنشهای مختلف، حل و فصل نمایند. کاهش تقاضا
در صنعت گردشگری ایالات متحده در پی ۱۱ سپتامبر،
مثال روشنی از بحران در این صنعت است. اگر چنین
رکوردی طبیعت موقتی داشته باشد سیاست دولت
گرایش به هدف گذاری در جهت کاهش سطح خرید
و فروشی است که اتفاق خواهد افتاد. اگر این رکود
دائمی تشخیص داده شود، سیاستهای دولت به سمت
هدف گذاری در جهت انجام خرید و فروش به شکل
متعادل اقتصادی جدید در کاهش گرایی خواهد بود.
این مقاله، راه های سنجیدن قیمتهای خرید و فروش
را در مدل GGE بررسی می کند و سیاست دولت
را که چگونه می تواند به سمت کاهش
قیمتها هدفمند شود را ارزیابی می کند.
ما مدل تنظیم اقتصادی کلی و قابل محاسبه ای
متعلق به ایالات متحده در جهت بررسی تأثیرات
۱۱ سپتامبر طرح ریزی کرده ایم القا شده از بران
صنعت گردشگری و واکنشهای سیاسی واقعی و
بالقوه به این بحران مدل GGE ابزار مناسبی در ارزیابی
بحرانهای صنعت است به دلیل اینکه به گردشگران
اجازه می دهد تا مجموعه ای از اجناس را خریداری کنند.
نگهداری حسابها برای تأثیرات تنظیم اقتصادی کلی
و طرح ریزی واکنش های دولت نسبت به بحران را ایجاد
می کند. این مدل یک مدل ۹۸ قسمتی استاتیک از
اقتصاد ایالات متحده است با مشخصات ۲۳ نوع
نیروی انسانی جهت مهیا ساختن طرح ریزی واکنشهای
شغلی ۱۱ سپتامبر. تقاضاهای گردشگری به عنوان
کاربردهای GES بر روی خدمات و کالای گوناگون با
تقاضاهای مختلف از گردشگران تجاری واسطه داخلی
و خارجی که هر کدام مسافرتهای گردشگری هوایی
و غیرهوایی داشته اند، مشخص شده اند بحرانهایی
که بر گردشگری سفر هوایی ایجاد شده است مقایسه
شده است با تأثیراتی که ۱۱ سپتامبر بر روی تقاضا
برای سفر داشته است و فشار منجر شده بر روی
رفاه اجتماعی، GDP و اشتغال زایی محاسبه شده
است. سطوح تعادل اقتصادی سازنده که در
علم اقتصاد وجود دارد بررسی شده اند. 

 

تعداد صفحات : ۵۲
حجم فایل : ۱۷۲kb
فرمت فایل : word

گردشگری

 

 

دانلود با لینک مستقیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقاله درمورد زندگینامه ی امام حسین (ع)
دو شنبه 20 شهريور 1396 ساعت 1:3 | بازدید : 341 | نویسنده : میلاد | ( نظرات )
امام حسین

امام حسین

طلوع مهر

صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری، شهر
مدینه میزبان کودک نو رسیده‌ای بود که در خانه
فاطمه (سلام الله علیها) و علی (علیه السلام)
چشم به جهان گشود و بعدها به “سید الشهدای اسلام”
ملقب شد. این طفل نو رسیده، دومین فرزند خانواده‌ای
است که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و اله) پس از
نزول آیه تطهیر بارها آنها را با عنوان “اهل بیت نبوت”
مورد خطاب قرار داده و به آنها سلام گفته بود.مادر
او فاطمه (سلام الله علیها)، دختر پیامبر و یکی از
برترین زنان تاریخ است که به جهت بلندی معرفت
و فضایل اخلاقی و پاکی زبانزد خاص و عام بوده
و خداوند در بیان شان و جایگاه رفیعش سوره‌ای
را در قرآن آورده است. علی (علیه السلام) نیز
که دومین فرزند پسر خود را در آغوش می‌گرفت،
اولین مسلمان، برترین دانای دین و بالاترین سخنور
عرب و دارای سوابقی بی‌نظیر در ایثار و دفاع
از دین خدا، در سراسر دوران ظهور و گسترش
دین اسلام بود. تا آنجا که پیامبر (صلی الله علیه و اله)
به دستور حضرت حق، بارها او را به عنوان
جانشین خود معرفی کرده بود.

نام گذاری

 

در آن روز فرخنده طفل را به محضر رسول اکرم
(صلی الله علیه و آله) آوردند و علی (علیه السلام)
آن چنان که وظیفه داشت و نیز به رسم ادب و احترام
از ایشان خواست که همچون فرزند نخست، نامگذاری
این نو رسیده را نیز بر عهده گیرند. پیامبر هم به امر
الهی او را “حسین” خواند. نامی که معرب نام عبری
“شبیر”، نام پسر کوچکتر هارون – وصی و جانشین
موسی (علیه السلام) – بود. محمد (صلی الله علیه و اله)
و موسی، علی و هارون، شبر و حسن، شبیر و
حسین. تشابهی که پیامبر (صلی الله علیه و آله)
در یک واقعه تاریخی آنرا به علی (علیه السلام)
گفته بود: “یا علی؛ جایگاه تو نسبت به من، نظیر
جایگاه هارون نسبت به موسی است؛ با این تفاوت
‌که سلسله پیامبران با من خاتمه می‌یابد.”

 

تعداد صفحات : ۱۱
حجم فایل : ۱٫۱۳Mb
فرمت فایل :  pdf

 

امام حسین (ع)

 

 

دانلود با لینک مستقیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مقاله ای پیرامون آخر الزمان و امام مهدی
دو شنبه 20 شهريور 1396 ساعت 1:1 | بازدید : 309 | نویسنده : میلاد | ( نظرات )
آخر الزمان

آخر الزمان

ظهور موعود الهى و منجى بشر متضمن دو عنصر اساسى
و به هم پیوسته است: زمان دوران این تحول در رویداد
جهانى (آخرالزمان) و وجود شخص منجى و متکفل
این امر عظیم (امام مهدى، علیه‏السلام).

«آخرالزمان‏» اصطلاحى است در فرهنگ ادیان بزرگ دنیا،
به معناى آخرین دوران حیات بشر و قبل از برپایى قیامت.
در فرهنگ اسلامى، آخرالزمان هم دوران نبوت
پیامبر اکرم، صلى‏الله ‏علیه ‏وآله، تا وقوع قیامت را
شامل مى‏شود و هم دوران غیبت و ظهور مهدى موعود،
علیه‏السلام، را. در دوران معاصر، عده‏اى از مفسران
و متفکران مسلمان از قبیل: مرحوم علامه طباطبایى،
استاد شهید مرتضى مطهرى، سید قطب، محمد رشیدرضا،
شهید سید محمدباقر صدر و… با اتکا به آیاتى از قرآن کریم
(اعراف: ۱۳۸، انبیاء: ۱۰۵، صافات: ۱۷۱ و ۱۷۲) استخلاف
انسان در زمین، فرمانروا شدن نیکوکاران زمین (وراثت صالحان)
و پیروزى حق بر باطل را به‏رغم جولان دائمى باطل به عنوان
سرنوشت آینده بشر مطرح کرده‏اند و آیات و روایات
مربوط به تحولات آخرالزمان را بیانگر نوعى فلسفه تاریخ
مى‏دانند و به اعتقاد ایشان، عصر آخرالزمان عبارت
است از دوران شکوفایى تکامل اجتماعى و طبیعى نوع
انسان، چنین آینده‏اى امرى است محتوم که مسلمانان
باید انتظار آن را داشته باشند و نباید منفعل و دلسرد
به «حوادث واقعه‏» بنگرند، بلکه با حالتى پر نشاط و
خواهان صلاح جامعه انسانى و آگاه از تحقق اهداف
تاریخى انتظار، باید سرشار از امید، آمادگى و کوشش
در خور این انتظار مقدس باشند. در چارچوب این
برداشت، آخرالزمان قطعه معینى از تاریخ نوع انسان
است که او باید در آن حرکت تکاملى تدریجى
خود را تا تحقق وعده الهى ادامه دهد. (۱)

در حالیکه در کتب علماى متقدم همچون «کمال‏الدین‏»
شیخ صدوق و «کتاب‏الغیبه‏» شیخ طوسى، رحمه‏الله‏ علیه،
چنین تفسیرى از تاریخ نبوده و تحولات آخرالزمان امرى
است غیر عادى که در آخرین بخش از زندگى نوع انسان
واقع مى‏گردد و به تحولات قبلى جامعه انسانى مربوط نمى‏شود. (۲)

در نظر متاخران بینا بودن در مورد «نشانه‏هاى زمان‏»
و ارزیابى رخدادها، در پرتو پیشگوییهاى آخرالزمانى که
در جامعه جریان دارد، ضرورى است . کما اینکه
بسیارى از اندیشمندان بر این باورند که جامعه انسانى
اینک در آخرین مرحله غفلت از «ذات‏» و در اوج تحمل
«جوهر مادى‏» و «کمیت منطوى در کثرت‏» قرار دارد،
و معتقدند هر چه بشر پیشتر مى‏رود; درک جمعى او
از خیر و عدل مطلق مفهوم تر و شفاف‏تر مى‏گردد.

شناخت «آخرالزمان‏» یا فرجام شناسى (Eschatologie)
در ادیان یهود، مسیحیت و زرتشتى نیز حائز اهمیت است.

 

تعداد صفحات : ۱۱
حجم فایل : ۱Mb
فرمت فایل : pdf

آخر الزمان

 

دانلود با لینک مستقیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس پروفايل عيد قربان
جمعه 10 شهريور 1396 ساعت 12:29 | بازدید : 308 | نویسنده : میلاد | ( نظرات )









































































































































































































|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 13112
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 66

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1133
:: باردید دیروز : 15135
:: بازدید هفته : 81364
:: بازدید ماه : 346804
:: بازدید سال : 346804
:: بازدید کلی : 2039887